Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r., poz. 510) wniosek o nadanie numer PESEL:
składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy (może to również zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik);
wniosek o nadanie numeru PESEL zawiera wskazanie podstawy prawnej oraz udokumentowane dane;
Wymagane dokumenty to:
dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość i inne dane, które wpiszesz we wniosku;
wniosek o nadanie numeru PESEL - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie;
Opłaty
Nadanie numeru PESEL jest bezpłatne.
Pełnomocnictwo - 17zł. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne
Podstawa prawna
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r., poz. 510)