Zgodnie z art. 253 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735), Przewodniczący Rady Gminy Ełk pełni dyżury w celu przyjmowania mieszkańców Gminy Ełk w sprawach skarg i wniosków.
Skargi i wnioski wpływające do Rady Gminy Ełk podlegają zarejestrowaniu przez podinspektora ds. obsługi Rady Gminy. Rejestr skarg i wniosków znajduje się w pok. nr 03.
Skargi mogą być wnoszone: w formie pisemnej, faksem (87)619 45 01, pocztą elektroniczną na adres ug@elk.gmina.pl, ustnie do protokołu. Przyjmujący skargi i wnioski zobowiązany jest potwierdzić złożenie
skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
kargi dotyczące działalności Rady Gminy Ełk rozpatruje Wojewoda Warmińsko-Mazurski.