Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Osoby ubiegające się o użyczenie nieruchomości winny złożyć pisemny wniosek wskazując teren, na załączonej mapie geodezyjnej.
Opłaty :
Wniosek wolny od opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy Ełk
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Postępowanie w w/w. sprawach wszczyna się na wniosek zainteresowanych, bądź z urzędu.
Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii, sprawdzeniu księgi wieczystej, zgodę na taką formę przekazania nieruchomości wyraża Wójt Gminy. Umowy użyczenia zawierane są na okres do 3 lat.
Odpowiedź o możliwości użyczenia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni.
Sprawy z zakresu udostępniania nieruchomości maja charakter spraw cywilnoprawnych. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym.
Osoba odpowiedzialna:
Anna Gajko
pok. nr 15 (I piętro)
87 619 45 19
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Uchwała Nr XXX/255/2008 Rady gminy Ełk z dnia 22 lutego 2008 r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ełk.