Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku,
z dniem 25 maja 2018 r. zmieniają się obowiązujące przepisy z zakresu ochrony danych osobowych. Zaczyna bowiem obowiązywać Ogólne Rozporządzenie z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych („RODO”).
W tej informacji przedstawiamy najważniejsze zagadnienia dotyczące przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych:
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
Administratorem jest Wójt Gminy Ełk
Adres siedziby administratora danych: ul. T. Kościuszki 28A, 19-300 Ełk.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email ug@elk.gmina.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@elk.gmina.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cel przetwarzania i podstawa prawna:
- w przypadku realizacji obowiązku prawnego nałożonego na administratora danych osobowych na podstawie przepisów prawa – państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa,
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- ich podanie jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, a niepodanie tych danych uniemożliwi spełnienie Państwa żądania/wniosku.
- w przypadku zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania przez administratora danych osobowych władzy publicznej na podstawie właściwych przepisów prawa – państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa,
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
- ich podanie jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, a niepodanie tych danych uniemożliwi spełnienie Państwa żądania/wniosku.
- w przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym – państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu przygotowania, realizacji i rozliczenia umowy,
- na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO,
- ich podanie jest dobrowolne, jednakże ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy.
- w przypadku dobrowolnego korzystania z usług ułatwiających dostęp lub załatwiania spraw u administratora danych osobowych np. formularz kontaktowy, Serwis SMS – państwa dane osobowe przetwarzane są:
- wyłącznie w celu realizacji usługi udostępnianej przez Administratora Danych Osobowych,
- na podstawie udzielonej przez Państwa zgody – art. 6 ust.1 lit. a RODO,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne,
- przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, które będzie skutkowało zatrzymaniem realizacji usługi udostępnianej przez administratora danych osobowych. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Okres przechowywania danych:
Informujemy, iż dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wymienianych powyżej celów:
- przez okres wymagany przepisami prawa,
- do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy,
- do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Prawo do ograniczenia przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych może zostać ograniczone, z wyjątkiem ważnych względów interesu publicznego RP lub Unii Europejskiej.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych:
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86