Funkcję Sekretarza Gminy Ełk sprawuje: Zuzanna Konopa
Tel. 87 619 45 22
Sekretarz w zakresie ustalonym przez wójta organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
W szczególności:
- wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta, za wyjątkiem nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz ustalania wynagrodzenia;
- wykonuje funkcję zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych; przygotowuje projekty oraz zmiany regulaminów i innych aktów wewnętrznych
- w zakresie organizacji urzędu;
- nadzoruje poprawność projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych wójta i rady;
- organizuje i koordynuje sprawy związanych z wyborami i referendami;
- nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
- usprawnia pracę urzędu i nadzoruje doskonalenie kadr;
- kontroluje dyscyplinę pracy;
- kontroluje gospodarowanie mieniem na terenie urzędu;
- nadzoruje bezpieczeństwo, higienę i ochronę przeciwpożarową w urzędzie;
- prowadzi kontrolę wewnętrzną urzędu;
- realizuje zadania określone w planie operacyjnym funkcjonowania gminy warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa w czasie wojny.