Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej
Sekretariat Urzędu Gminy Ełk, ul. T. Kościuszki 28A, 19-300 Ełk
Osoby ubiegające się o zawarcie umowy najmu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Ełk składają do Wójta Gminy Ełk wniosek o najem lokalu.
1) oświadczenie potwierdzające źródło dochodu gospodarstwa domowego z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
2) w przypadku, gdy wnioskodawca lub osoby zgłoszone do wspólnego zamieszkiwania są osobami niepełnosprawnymi – orzeczenie o niepełnosprawności,
3) inne dowody motywujące potrzebę najmu lokalu,
4) w przypadku ubiegania się o lokal socjalny z tytułu egzekucji z dotychczasowego lokalu - prawomocny wyrok sądu orzekający prawo do lokalu socjalnego.
Rozpatrywanie wniosków o najem lokalu odbywa się przy udziale powołanej przez Wójta Gminy Ełk, w drodze Zarządzenia, Społecznej Komisji Mieszkaniowej. Do zadań Komisji należy opiniowanie wniosków osób ubiegających się o najem lokalu, z uwzględnieniem kryteriów określonych w Uchwale Nr III/12/2018 Rady Gminy Ełk z dnia 18 grudnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Ełk. W oparciu o opinię wydaną przez Komisję, Wójt Gminy Ełk podejmuje ostateczną decyzję o przydziale lokalu. Umowy najmu lokalu zawiera się niezwłocznie po zatwierdzeniu wniosku przez Wójta Gminy Ełk.
1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego
2. Uchwała Nr III/12/2018 Rady Gminy Ełk z dnia 18 grudnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Ełk