Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Do podstawowych zadań własnych gminy, wymienionych w art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym należy podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Podjęcie przez Radę Gminy uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej wymaga uzyskania pisemnej zgody wszystkich właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana.
Sposób załatwienia sprawy:
Zainteresowani powinni złożyć wniosek do Wójta Gminy wraz z propozycją i uzasadnieniem nazwy ulicy, placu lub ronda.
Wniosek o nadanie nazwy ulicy/placu/ronda powinien zawierać:
wskazanie wnioskodawcy
wskazanie ulicy/placu/ronda, który ma być nazwany
szkic sytuacyjny
ewentualną propozycją nazwy wraz z informacją o charakterze encyklopedycznym, tj. charakterystykę, ważniejsze fakty z biografii lub historii, ze wskazaniem źródła informacji – w przypadku nadania nazwy odwołującej się do osoby lub podmiotu zbiorowego
uzasadnienie wniosku
w przypadku nadania nawy drodze wewnętrznej, stanowiącej własność osób fizycznych, wniosek winien zawierać zgodę wszystkich właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana
Termin załatwienia sprawy:
Termin uzależniony jest od czasu realizacji czynności wymaganych przepisami prawa, w tym:
zgromadzenia wymaganych zgód właścicieli w przypadku dróg wewnętrznych,
podjęcia uchwały przez Radę Gminy,
publikacji uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego
Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłaty
Podstawa prawna:
art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
art. 8 ust 1 pkt 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
Informacje dodatkowe:
Rekomenduje się, aby nadawane nazwy ulic:
nie stanowiły powtórzenia nazw już istniejących na danym obszarze
związane były dotychczasową tematyką nazewnictwa w danym obszarze
nie były podobne do nazw już istniejących
nie zawierały elementów o ujemnym znaczeniu, w tym elementów wulgarnych, ośmieszających lub poniżających
nie naruszały uczuć religijnych oraz nie zawierały elementów o zabarwieniu dyskryminującym