Uczestnicy przetargu zobowiązani są do przedłożenia komisji przetargowej:
oryginału dowodu wpłaty wadium,
osoby fizyczne- dokumentu potwierdzającego tożsamość,
w przypadku małżonków, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich ze stosownym pełnomocnictwem pisemnym drugiego małżonka, zawierającym zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości,
jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego
Opłaty:
cena nabycia nieruchomości
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy Ełk, ul. T. Kościuszki 28 A, 19-300 Ełk
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się z urzędu bądź na wniosek zainteresowanych. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na sprawdzeniu stanu prawnego nieruchomości oraz uzyskaniu opinii innych jednostek i Komisji Rady Gminy, Wójt Gminy przeznacza nieruchomość do sprzedaży i podaje na okres 21 dni do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Ełku oraz podawane do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty. Po upływie terminu składania wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości (6 tygodni od dnia zamieszczenia wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości. Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości zgodnie z uregulowaniami prawnymi w tym zakresie.
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości określonej w ogłoszeniu.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, ponieważ jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem.
Osoba odpowiedzialna:
Anna Gajko
pok. nr 15 (I piętro)
tel. 87 619 45 19
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 1998r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzenia przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy.
Uchwała Nr XXX/255/08 Rady Gminy Ełk z dnia 22 lutego 2008r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ełk (Dz. U. Woj. Warm. Maz. Nr 54 poz. 1105).